donderdag 19 november 2020

Leugens aan de Maas

Er is wederom een nieuw dieptepunt bereikt in de Gennepse politiek.
Wij weten niet of u onderstaande bericht van de VVD heeft gezien op Facebook?
Sommige inwoners hebben dit tot hun teleurstelling en onbegrip wel gelezen en hebben ons daarover benaderd.

Wat is er aan de hand?
D66 Gennep heeft in de raadsvergadering van afgelopen 9 november tegen de gemeentelijke begroting 2021 gestemd.
Daarin stond o.a. een niet gespecificeerd gereserveerd bedrag van 1,2 miljoen euro voor gemeenschapsvoorzieningen. Dat het hierbij vooral ging over de multifunctionele accommodaties (gemeenschapshuizen) in Heijen en VenZelderheide moesten wij achteraf via het dagblad “De Gelderlander” vernemen.

D66 kon tijdens de raadsvergadering niet voor of tegen de post van de 1,2 miljoen euro stemmen omdat de bestemming niet genoemd was en er ook geen motie of voorstel van het college voorlag waardoor de precieze bestemming van het bedrag duidelijk had moeten worden.
De VVD liegt dus door een oppositiepartij zo weg te zetten zoals u op de afbeelding kunt zien. Hier zit geen inwoner op te wachten. Sterker nog, men wordt gesterkt in het bestaande wantrouwen in de politiek.

Waarom heeft D66 eigenlijk tegen de begroting gestemd?
Omdat ze onduidelijk is en niet in detail aangeeft waarvoor zulke grote bedragen bedoeld zijn.

Wij vonden echt dat er teveel financiële onduidelijkheden waren in deze begroting om die goed te keuren.
Zo wordt er in 2021 20 miljoen euro geleend en gaat er meer dan 7,5 miljoen euro naar een verbindingsweg.
De publicatie van het uitvoeringsprogramma van de Nota “Beleidskaders Accommodatie– en Vastgoedbeleid”, waarin o.a. specifieke projecten voor gemeenschapsvoorzieningen zouden worden aangegeven, inclusief de daarbij behorende financiële consequenties, zijn dit jaar al 3 keer uitgesteld. Dus na deze begrotingsbehandeling weten wij pas wat het renoveren en het onderhouden van alle gemeentelijke accommodaties gaat kosten.

Nogmaals: Dat zijn teveel onduidelijke, niet met name benoemde en onderbouwde financiële posten en dat is, zeker in deze Coronatijd, niet wenselijk. D66 wil niet dat de inwoners straks met de brokken komen te zitten.

En de leugens van de VVD? Kinderachtig en de Gennepse politiek niet waardig!

Reacties naar: info@d66gennep.nl